Terug
Veelgestelde vragen
Ik wil een nieuwe verzekering aanvragen, maar kan op dit moment niet inloggen. Wat moet ik doen?
U kunt zonder in te loggen een verzekering aanvragen op onze website. Deze nieuwe polis plaatsen wij in Mijn Verzekeringen, de digitale omgeving waarin u uw verzekeringen overzichtelijk kan beheren.
Hoe kom ik in Mijn Verzekeringen?
U klikt op de button Inloggen of Mijn Verzekeringen. Vervolgens kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Uw gebruikersnaam is het door uzelf opgegeven e-mailadres. Uw wachtwoord heeft u eerder zelf aangemaakt. Bent u uw wachtwoord vergeten? Kies dan voor de optie 'Ik kan niet inloggen'.
Ik kan niet inloggen. Ik heb gekozen voor de optie 'Ik kan niet inloggen', maar krijg de melding dat het e-mailadres onbekend is. Hoe kan dit?
Uw e-mailadres is dan niet in onze administratie bekend. Probeer met een ander e-mailadres of neem contact met ons op.
Wat is mijn gebruikersnaam?
Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat u bij ons heeft opgegeven.
Wat is mijn wachtwoord?
Uw wachtwoord kunnen wij niet zien. U kunt op de inlogpagina van Mijn Verzekeringen via de optie 'Ik kan niet inloggen' een nieuw wachtwoord aanvragen.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer!
Ga naar de inlogpagina van Mijn Verzekeringen en kies voor 'Ik kan niet inloggen'. Vul uw e-mailadres in en klik op 'Versturen'. U ontvangt dan een e-mail met een link waarmee u een nieuw wachtwoord kan instellen.
Ik ben mijn activatielink kwijt. Kan ik een nieuwe krijgen?
Ga naar de inlogpagina van Mijn Verzekeringen en kies voor 'Ik kan niet inloggen'. Vul uw e-mailadres in en klik op 'Versturen'.
Wanneer ontvang ik de activatielink?
U ontvangt de activatielink automatisch binnen 2 werkdagen na het aanvragen van Mijn Verzekeringen op het door u opgegeven e-mailadres.
Hoe kan ik mijn polis printen?
Het polisblad kunt u in PDF downloaden. U logt in op Mijn Verzekeringen en kiest voor Mijn verzekeringen. Via de button 'Naar mijn polis' kunt u desbetreffende verzekering inzien. Bij 'Documenten' kunt u uw polisblad downloaden en vervolgens printen.
Kan ik de polisvoorwaarden inzien en downloaden?
De polisvoorwaarden van uw verzekering kunt u inzien via Mijn Verzekeringen onder het tabblad Mijn verzekeringen. Via de button 'Naar mijn polis' gaat u naar desbetreffende verzekering. Op deze pagina bij 'Documenten' kunt u de polisvoorwaarden downloaden en eventueel printen.
Als ik inlog, staan dan al mijn verzekeringen er al in?
Wanneer u van ons een bevestiging heeft ontvangen dat uw verzekering(en) is/zijn geaccepteerd dan staat binnen twee werkdagen uw verzekering(en) in Mijn Verzekeringen onder het tabblad Mijn verzekeringen.
Is het mogelijk om meerdere verzekeringen in één keer aan te vragen?
Nee, het is niet mogelijk om meerdere verzekeringen tegelijk aan te vragen. Wij stellen per verzekering specifieke vragen die u per aanvraag moet beantwoorden.
Waar vind ik informatie over de verzekeringen?
Op onze website vindt u alle informatie over onze verzekeringen. Bent u op zoek naar de polisvoorwaarden? Log dan in op Mijn Verzekeringen en ga naar desbetreffende verzekering. Bij 'Documenten' staan uw polisvoorwaarden.
Hoe kan ik een wijziging voor mijn verzekering doorgeven?
Log in op 'Mijn Verzekeringen' en ga naar Mijn verzekeringen. Via de button 'Wijzigen' van desbetreffende verzekering kunt u ons de wijziging doorgeven.
Ik heb een wijziging doorgegeven via Mijn Verzekeringen. Ben ik direct verzekerd?
U ontvangt na de wijziging een bericht in Mijn Verzekeringen. In dit bericht leest u of u verzekerd bent.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Log in op Mijn Verzekeringen en ga naar Mijn gegevens. Kies één van de drie buttons om uw gegevens te wijzigen.
Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Uw e-mailadres kunt u wijzigen in Mijn Verzekeringen onder Mijn gegevens.
Ik ben ingelogd, waar kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Wanneer u ingelogd bent in Mijn Verzekeringen, gaat u naar het tabblad Mijn gegevens. U heeft hier de mogelijkheid om uw e-mailadres te wijzigen via de button 'E-mailadres wijzigen'.
Ik ben ingelogd, waar kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Wanneer u ingelogd bent in Mijn Verzekeringen gaat u naar Mijn gegevens. U heeft hier de mogelijkheid om uw wachtwoord te wijzigen via de button 'Wachtwoord wijzigen'.
Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven?
Log in op Mijn Verzekeringen en ga naar Mijn gegevens. Kies de button 'Andere wijziging doorgeven' en pas uw woonadres aan.
Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Log in op Mijn Verzekeringen en ga naar Mijn gegevens. Kies de button 'Andere wijziging doorgeven' en pas uw bankgegevens aan.
Hoe kan ik mijn nieuwe telefoon- of mobiele nummer doorgeven?
Log in op Mijn Verzekeringen en ga naar Mijn gegevens. Kies de button 'Andere wijziging doorgeven' en pas uw telefoon- of mobiele nummer aan.
Wat moet ik doen als ik in het buitenland een ongeluk krijg waarbij mijn caravan ernstig beschadigd is?
Bij ernstige materiële schade kunt u dag en nacht contact opnemen met de alarmcentrale van SOS International via 020 6 51 51 51 , vanuit het buitenland +31 20 6 51 51 51.
Hoe kan ik mijn schade melden?
Ik heb schade, wat moet ik doen?
Vervelend dat u schade heeft. Wij helpen u graag. Het is belangrijk om uw schade zo snel mogelijk door te geven. Dit kan via de button 'Schade melden' in Mijn Verzekeringen. Wij nemen de schade in behandeling en houden u op de hoogte.
Heeft u een aanrijding met een andere verkeersdeelnemer? Dan hebben wij ook het Europese aanrijdingsformulier nodig. Dit moet door beide betrokkenen volledig worden ingevuld.
Voor vragen neem gerust contact met ons op.
Bij welke bedrijven kunt u terecht voor de reparatie van uw camper of auto?
Camper
De NKC werkt voor het herstel van schade aan uw camper samen met schadeherstelbedrijven die zijn aangesloten bij de NKC Camperschadeservice.
Check hier welke bedrijven bij u in de buurt zijn aangesloten.
Auto
De NKC werkt voor het herstel van schade aan uw auto samen met schadeherstelbedrijven die zijn aangesloten bij de NKC Personenautoschadeservice. Check hier bij welke bedrijven u terecht kan..
Is er ook een chatfunctie in Mijn Verzekeringen?
Er is nog geen chatfunctie aanwezig in Mijn Verzekeringen.
Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Bent u ingelogd? Ga naar de Service & Contact-pagina en vind de diverse mogelijkheden zoals een contactformulier of ons telefoonnummer.
Bent u niet ingelogd? Ga dan naar de contactpagina van de NKC.
Hoe kan ik een e-mail naar jullie sturen?
Waar vind ik mijn berichten?
Waarvoor is de berichtenbox en hoe werkt deze?
Via de berichtenbox ontvangt u alle informatie over uw verzekering(en). Als u een wijziging heeft doorgegeven ontvangt u het bericht hierover in uw berichtenbox van Mijn Verzekeringen.
U kiest als u ingelogd bent voor Mijn berichten. U komt dan in uw berichtenbox. Hierin staan alle berichten die wij u gestuurd hebben. Bij het bericht staat vermeld om welke verzekering het gaat en het polisnummer. U kunt deze berichten bewaren d.m.v. 'Archiveren'. Wilt u reageren op een bericht? Dat kan bij de meeste berichten door onderaan het bericht te kiezen voor 'Reageren'. Uw verzonden berichten staan in uw berichtenbox onder 'Verzonden'.
Ik zoek een factuur maar kan deze niet vinden. Hoe kan dat?
In Mijn Verzekeringen vindt u de facturen van de afgelopen 2 jaar. Mogelijk is de factuur die u zoekt van langer dan 2 jaar geleden. Ga dan naar de Service & Contact-pagina en neem contact met ons op.
Wanneer wordt mijn factuur geïncasseerd?
Uw factuur wordt altijd rond de 25e van elke maand afgeschreven van uw bankrekening.
Wanneer worden er kosten in rekening gebracht?
Wat zijn prolongatiekosten?
Voor een goede administratie van uw particuliere verzekering maken wij kosten. Per polis per jaar betaalt u maximaal € 2,04 (inclusief assurantiebelasting). Deze ‘prolongatiekosten’ rekenen we onder andere om:
- uitgebreide betalingsmogelijkheden aan te kunnen bieden (o.a. bankkosten, automatische herinneringen),
- (digitale) acceptgiro’s te verwerken,
- de door wet- en regelgeving voorgeschreven controles uit te voeren.
Wanneer betaalt u deze kosten?
Wij brengen deze elke keer dat u premie betaalt bij u in rekening. Bij een nieuwe polis beginnen we hiermee de 2e keer dat u premie betaalt. Als u de premie in termijnen betaalt, brengen wij u elke termijn een deel van deze kosten in rekening. Als u bijvoorbeeld iedere maand betaalt, betaalt u iedere keer 1/12e deel. De kosten vindt u terug op uw factuur.
Wat zijn poliskosten?
Bij het afsluiten van een nieuwe auto- of camperverzekering en bij het tussentijds wijzigen en beëindigen van de polis, wordt € 11,13 poliskosten in rekening gebracht. Die zijn bijvoorbeeld nodig om een nieuw polisdocument op te maken. Deze kosten zijn eenmalig.